Tuesday, October 26, 2010

bila aku pegi concert paramore live in KL


konichiwa~ wow.. dah lamak sik update sehhhh..ok..today, aku akan buat kelainanan sikit..aku akan bercerita dalam bahasa Malaysia ok? atleast geng2 dr semenanjung bleh paham..so kiter share sesame orait? :)..orait, lets get started.. aku tak bermimpi..aku pegi konsert paramore siotttt! even konsert paramore live in kl dah berlalu, tp kehangatan masih terasa..never faded lahhh..tak sia2 aku beli tiket yg berharga rm250 (actual price is rm358).. tu pun aku ngan member aku dpt last minit..gilo..haha.. dah dpt tiket, huh.. mmg susah nak tdo lah jawab nyer..berangan naik pentas ngan hayley..haha..

o yeah bebehh~
 

on 19/10/10...jeng3.. aku xkan lupe tarikh tue..aku keje halfday, blk pukul 2pm.. then settle je keje, aku trus blk umah coz janji ngan member nak gerak pukul 3pm.. dah settle mandi n bersiap, sharp 3pm, member aku betul2 kt depan umah daaaaaa -.-".. best! punctual sungguh member aku! hah, ape tggu lagi.. terjun lah kt dlm kete.. oh yesss..lagu paramore diputar dlm kete..mmg kitorg dah mcm kene rasuk hantu paramore.. terpekik terlolong singing paramore song.. wahahaha! let switch on the paramore's mode bebeh!

around 3.45pm, 3 org parawhore selamat tiba di stadium nasional bukit jalil.. perghh.. awal gler sampai..bak kata member aku si bobby 'biar dtg awal, lak sik gago2 nk carik parking..aku sik berkareh nk parking jauh2..cair mekap ku nak berjalan jauh2 lak"..translation in BM " biar dtg awal, kang xyah susah2 nk cari parking..aku x sanggup nk jalan kaki jauh2.. kang cair mekap aku ni".. oh perlukah aku bg penjelasan se-detail ini? -.-".. haha.. dah settle parking kete, member aku si bobby n amie ni sebok nk g makan plakkkk.. adoi..ok..aku follow jer.. di dalam stadium dah kedengaran even crew buat sound check..sound mmg tip-top.. sabar2..papehal makan dulu..amik energy ok..

papehal, posing dulu..wahaha

oh yeahhhh.. energy dah topup, semangat sudah membara..ding dong, straight away g beratur kt rockzone counter.. wow.. ramai org dah beratur..so lets join the q's.. macam2 ragam manusia.. mostly yg pegi beratur is budak2 skolah..n secara automatik nyer ktorg pun rase mcm budak skolah..wahahaha.. ade yg conteng muka lah,ade yg bawak banner besar lah..n macam2 lagi.. huh..jam dah menunjukan pukul 4.30pm..gate bukak pukul 7pm.. gilo..mmg berbulu lah ktorg menunggu.. haishhh.. juz wait lahhh..

keadaan kt pintu rockzone

oh makin ramai lah pulok -.-"

crowded

sempat posing ngan selendang taliban aku sebelum selendang tersebut menghilang ntah ke mana..

si bobby ni suke enterprem..haha

yessss! around 7.15pm, pintu gerbang mula dibuka.. yahahahaha.. ape tggu lagiii, seranggggggg! perghhh.. giler babun ahhh..ktorg mmg dah mcm kt sauna..mau nyer x panas, berhimpit ngan budak2 disekeliling..hisshh..last2, dpt gak ktorg harungi arus manusia2 yg berebut2 nk masuk dlm stadium setelah struggle selama 8min..lepas jer pintu gate, wahahaha..mmg ktorg berlari ke stage lah coz nk dpt tempat yg paling depan skali..hahahahaha.. ktorg mmg bernasib baik coz msih ade byk ruang kosong kt depan stage..can't wait to see paramore in action!

dapat free poster..woohoo

kami yg gila2..oh skema sungguh gaya ku disana T_T

tempat kami berdiri..strategik kan?
around  7.40pm, band Y2K mengambil pentas sbg opening band.. band yg berkonsepkan punk n gaya penampilan yg sunggoh  pelik..memakai topeng.. auwww.. x sesuai lahh..so ktorg layan jolahhh...even aku x berapa masyuk ngan music diorg.. thennnnn..  jeng3.. selesai jer persembahan dr Y2K, o yeahhhhh! ROCK ON! paramore mengambil pentas! sume crowd bagai dirasuk (termasuk lah kitorg).. crowd mula main kasar, tolak-menolak..hishhh.. aku dah brape kali nk terjatuh..hampeh..kalo aku jatuh, mmg aku kentut lah kt diorg sume.. nvm..aku mmg x kesah lah mcmane keadaan time tue.. aku terpaku melihat hayley william yg ligat beraksi kt pentas..serius dier mmg comel gler! wahhhhhh..i x believe dat i saw hayley n the gang on stage wit my own eyes! woooohooooo! lets sing along!

vj's aritu..x kenal..

band Y2K

sesungguhnya kad manila ini mengganggu pandangan ku.

o yeahhh! hayley n jeremy! gler comel si hayley..auwww

taylor menggoreng gitar

auwwwwwww!

steady!

ko mmg stail jeremy, w/pun ko messy tp ko still looks smart! bravo!

rupe aku dah mcm ahli samurai nk pegi berperang..oh sadisss..

concert berakhir around 10 sumtink like dat..last song for dat day is 'misery business'.. huh..aku jeles coz hayley mempelawa sorg peminat ke atas pentas..kenapa bukan aku??? manyak kecewa ooo..its ok..bukan rezeki aku kot.. tp aku dapat hadiah yg paling berharga malam tue, guess what??? aku dapat guitar pick dr basis paramore - jeremy davis!.. oh goshhh.. bermati-matian aku berebut pick tue.. ade budak pompuan x puas ati ngan aku coz xdpt pick tue..kene maki f@%$$%!.. aku peduli ape.. sambil senyum sinis, hati ku berkata ' better lucky next time girl, watch ur mouth or i tell to your parents'.. ngeh3.. budak2..malas aku nk layan..kalo aku dayus, mmg dah mkn selipar jepun budak pompuan tue..no no no..im not dat dayus.. huh..berbaloi aku dpt pick tue coz sepanjang concert, jam tangan n scarf taliban aku hilang..hampehh.. ntah ke mane menghilang.. so jadikan sbg pengajaran, jgn sesekali memakai jam tgn apabila berada di dalam kelompok manusia yg menyaksikan konsert.

aku jual dgn nilai rm500,000. masih ade cap jari si jeremy.haha

so dats it, aku harap korg puas ati ngan ape yg aku share ni.. sorry coz bahasa aku berterabur sikit..aku kan budak jati Miri Sarawak..hehe..aku xkan lupe ngan pengalaman tgk konsert paramore secara live ni.atleast aku bleh bercerita kt anak cucu aku in the future.. grenti anak aku jd blur bler dengar citer aku satu hari nanti..haha..PARAMORE LIVE IN KL- the most awesome concert for tis year.. RAWK ON!

p/s -oh bahasa aku spt budak skolah.. T_T mesti ada org tetak baca entry aku tok..u knoe who u r aaaaaaaa mengmeng.. hahaha.. ngek.. =P

2 comments:

  1. hahahaha hancur ayat

    ReplyDelete
  2. Adeyyy..Banyak na mistake..polah alignment lain kali..pasya ayat jangan panjang gilak..adeyy..anyway baguss..keep it up bro..bila mauk masuk iklan Nuffnang?

    ReplyDelete