Friday, October 8, 2010

Bila aku berceloteh

Fewhhhh.. tedah nangga blog aku tok.. hahahaha..haitt.. apa mok dicita aritok owh? Pikir jap…ermmm..ommmmm.. owkeh.. oleh kerana aku msih baru dlm blog tok, better aku berik introduksi serba sikit tentang aku kan? Ok sik?ok?k.o? ok..firstly, nama saya azrul bin hj ramli, nama manjak ialah AON(mcm sesi suai-kenal kt skolah jak)..aku pun sik tauk camne nama aku dr azrul pande terjerumus ke aon indah.. reninggal nenek aku yg berik.. pelik tp unik kan? Mun ktorg prasan, nama AON ya ada terpampang kt jersi  kelab bola Manchester United...perghhh.. MU main bola mbak nama aku bah..tp aku sik suka MU..sorry~..


nahhh.. nama ku terpampang kt jersey MU..heheh






 Well, aku lahir kt Miri Sarawak pada 050586 (my feveret number no.5 yaaa) , kt hospital shell lutong.. nektok xda dah hospital ya.. so dr sia lah bermulanya kehidupan aku sbg seorg insan yg bergelar manusia..cewah.. aku ada 2 abang n 2 kakak..well..aku sudah semestinya anak bongsu..heheh.. disebabkan aku anak bongsu , lalu lah kakak no.2 ku tek jelesss..aku anak bongsu kan? Time kecik2 dolok kakak ku bernama nana ya nang sik suka lalu lah ngan aku..bukti nya- ada kesan parut kecik kt jungo ku ( akibat di tolak oleh kakak aku time aku dekik sinki jamban, reason- jelousy).. haishhh! Nasib bait sik nmpak besar parut ya..mun besar tek, nak kah dah macam joker rupa ku?? Aku pun bok tauk cita asal-usul parut tok sejak 4 tahun lepas mun sik silap ku..ya pun mak aku cita ..apa gik..jd incredible hulk ku ngerepak ngan kakak ku jap..tp aku sik kesah lah..atleast ada juak kenangan ‘tattoo’ hasil kerja kakak ku nak???


si congek

 Terus-terang aku madah nok aku tok congek time kecik2 dolok.. apoooo..pa hal ndak ngan aku kah??haha..imagine jak time aku darjah 1, mak masih ngulu aku  kt skolah..mak jd bodyguard aku, nunggu aku kt luar kelas sampe abis kelas..mun mak aku xda kt luar kelas, mulalah aku nangis..dahsyat n kriktikal alu aku time ya..haha.. makseh mak coz  tahan ngan prangey kmk nok ngada2 dolok..hehe.. bapak ku lain cita..dolok marek nya nang gago out station lah, g offshore lah..aku suka part nya pulang blt dr offshore…cnfirm ada segala hidupan laut dimbak pulang..aku suka IKAN! Haha.. disebabkn aku suka ikan dr kecik tek, so aku jd kan fishing sbg hobi aku! Hardcore fisherman!


oh kedak lanun jak rupa aku.. who cares? janji dpt ikan..haha



Nektok lamak dah sik g ngail coz aku dah berhijrah ke KL..susah ada nk jumpa laut kt ctok..last ku ngail pun 2 minggu lepas time kt miri..sempat g ngail udang galah kt KOLAM MEMANCING UDANG JEFF kt area permy sia..rm15 sejam..lepas gian punya pasal, apa ada hal?haha.. byk benda aku mok polah time kt miri riya.. nak melancong ke sabah lah, jamming lah..jamminggggg! ya pun salah satu aktiviti feveret aku..m a music lover..huh..sik cukup alu masa aku kt miri riya..cool down..aku akan kembali ke miri lak..coba try hidup berdikari kt ctok lok...aku xmok di manjak kan then goyang kaki kt miri ya..biarlah aku susah-susah kt ctok dolok,..crik harta, berik mkn org tua puas2 lok.. alhamdullillah  aku msih dpt lalui hidup mencabar kt ‘concrete jungle’ tok..syukur juak lah coz aku sik dilahirkan dlm keluarga yg kaya..atleast aku dpt tauk gne rasa carik duit kdrik tanpa menyusahkan parents aku..bagi aku, biarlah dr hidup sederhana pergi kpd hidup yg lebih baik..mun aku berharta nektok, then tup2 aku gugok kpd hidup susah,gne?? Susah mok bangkit owh..confirm sakit jiwa..sebab? – sekda experience hidup susah coz dah biasa hidup senang tek nak? So, susah-susahkanlah diri anda supaya anda dpt menghadapi segala dugaan yg mendatang di masa hadapan..cewahh..NO PAIN, NO GAIN!

rawk neber dai!

kumpulan boria aku



Aihh..mcm melencong jak cita aku tok..ahhhhh.. aku sik duli, jari aku hanya menaip apa yg disampaikan oleh otak aku yg berimaginasi emosi yg mempunyai misi dan visi.so what to do lorrr?? Hurmm.. apa g mok di bebel aku owh? Rasa nya ya jak lah kali tok.. next time g aku bercerita g..kepak jari-jemari aku nk menaip tok..kepada ktkorg nok bakal baca blog aku tok, yes…YOU ALL, sorry kalo blog aku kucar-kacir..aku baruk mula maaa..ampun kawankuuuu.. chalo~

nyeh3
   Ohya, thanx to makcik nok slalu ngikis kulat kt blog tok..tedah nya..mun nya sik nyuruh update tek, nang jd kebun kulat antarabangsa lah blog saya tok.. arigatogozaimaste! Hait (sambil tunduk hormat dgn semangat kental n waja kt makcik)  I knew u sengih2 sia.HAHA!